2010年9月5日 星期日

呼~~~(3)

3/9星期四
in UWE-Sem1
there are quite little people
who graduate from UEC
but Im quite lucky to be one of them
a group that I familiar with
get me the feeling of comfart
about 10 people like that
most of them is from Johor
normally we sit together in lecture
although we are from different tutorial group
I love this group rather than my tutorial group
during thursday
Du Hong and I join Sin YI, Fun Fun,
Sook Wah, Zhi Liang and Michi
go to library to print note
that day I only realise
realise many of them
get a lot of As in UEC exam
and some of them is UEC top 50
I shocked that movement
wow~~~too pro already
I have a chance to know the top 50 student
haha...got chance to see how they study

谈着谈着
突然谈到关于学习的
我才发现
原来不只我一个人感到压力
车祸的那一天
我真的想过是否该放弃了
这环境根本就不属于我的
报告是我一直以来都不喜欢的东西
要不是她劝我
我看我已经踏入社会了
可是现在呢?
我的心态还是跟进入学院前一样
读书只是为了张文凭
可是文凭对我来说
只是重要
还没到非常重要的那种地步
没文凭我一样可以活下去

从谈天中发现
原来我们都是一样的
一样的面对压力
一样的不明白Micro & Managment
一样的冒出了停学或转学的念头
一样的还没适应这环境
听了他们所说的
我更不应该放弃
我就是要偏向虎山行
我就不信我赢不了那老虎
我就是要改变命运

况且现在遇到一个星期的假
我不信我赶不上课程
更何况一个星期的假
对我来说是最有用的
因为不会懒惰、浪费
不长也不短
刚刚好够我用